Thursday, October 27, 2011

Sepi Tidak Bererti Dilupakan

...aku sibuk akhir2 ini..tugasan kuliahku menuntut dekapan waktu yang sangat intensif.
..ketika aku sedar..hampir satu bulan aku tidak mengusik blogku..
..tidak ada niat unutk berhenti..jauh dari dalam hati ku untuk memisahkan diriku pada coretan-coretan  
                                  membina iman..
..yang pasti jari-jari ini tetap setia berkhidmat pada keyboard demi menghasilkan catatan inspirasi....


--pagi ini di wall Fbku aku menulis..


‎(Mazmur 108) ay 1,13 "Aku percaya teguh, ya Allah, aku mau menyanyi dan memuji 

Engkau. Hai bangunlah, jiwaku!. Bersama Allah, kita akan gagah perkasa; Dialah yang 

mengalahkan musuh kita."



Keteguhan kepercayaan diperlukan untuk setia sampai akhir. Pemazmur sedar satu perkara. 

Jika umat Tuhan lemah, dia pasti mudah dijatuhkan oleh musuh ketika berhadapan dengan 

peperangan rohani. Itulah sebabnya setiap pagi, dia membangunkan jiwanya. Bersama 

dengan Allah, umat Tuhan menjadi gagah perkasa.



Frens, kekuatan kita jika bergantung pd apa yang kita milki tentu tidak seberapa. Firman 

Tuhan menyedarkan kita bahawa Iblis sentiasa mengaum-aum mencari mangsa yg dapat 

ditelannya. Bgm keteguhan iman & hati kita pagi ini? Bernyanyi & bersyukurlah tanda kita 

beriman kpd Tuhan. Have great day Thursday. 



Jdilah orang yg paling bersemangat di tempat kerjamu, di sekolahmu or di mana saja kita 

berada hari ini. God bless u all.

No comments: